Rekonštrukcia sa začala podľa jeho slov v decembri 2020 frézovaním starého povrchu vozovky. "Súčasťou
prác na ceste bola úplná rekonštrukcia dažďového potrubia, ktoré je
dimenzované tak, aby odvádzalo dažďové zrážky z povrchu hlavnej a
vedľajších vetiev komunikácie.
Bolo zrealizované taktiež nevyhnutné zvýšenie únosnosti zemného telesa
cementovou vrstvou a drenáž zemného telesa, keďže pôvodná cesta túto
nevyhnutnosť nemala," uviedol Tomek.
Okrem toho boli do zeme umiestnené chráničky pre operátora,
internetového providera a 34 stĺpov verejného osvetlenia. Taktiež boli
osadené nové obrubníky a položený nový asfalt v celom profile v dĺžke
1138 metrov.
"Išlo o náročnú rekonštrukciu, ktorá bola združenou investíciou mesta
Prešov a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Keďže cesta je veľmi
úzka, práce si vyžiadali aj množstvo obmedzení, a preto sa chcem
obyvateľom z tejto lokality poďakovať za trpezlivosť. Verím, že s
výsledkom budú všetci spokojní a nová cesta bude ľuďom slúžiť dlhé
roky," povedala primátorka mesta Andrea Turčanová.
Rekonštrukciu zrealizovala Správa a údržba komunikácií mesta Prešov.
"Náklady na rekonštrukciu, ktoré hradí mesto Prešov, predstavujú 634.000
eur s DPH. Kompletná modernizácia osvetlenia bola zrealizovaná za
77.000 eur s DPH. Asfalt na ceste položila NDS na vlastné náklady,"
uviedol Tomek s tým, že rekonštrukcia cesty bola realizovaná v čase, keď
už táto komunikácia nebola potrebná na stavbu diaľničného obchvatu,
konkrétne objektov pred tunelom. Ukončenie prác však podľa neho
ovplyvnilo aj časové a kapacitné skoordinovanie sa s NDS.